A-I-R testdagen

Voler à la Campagne

Wil je afspreken om te vliegen, post een bericht hier. / Vous voulez convenir à voler quelque part, postez un message ici.

Moderator: Beheerders

A-I-R testdagen

Postby Pavel » Sun 04 Mar 2012, 12:43

Nadat ik en Hendrik terug zijn van A-I-R in Duitsland, is er ons een voorstel gedaan door de mensen van A-I-R. Ergens eind April/Mei zullen zij, testdagen in Hinterweiler organiseren. (weekend normaal gezien) Je mag dan met verzekerde NIEUWE ATOS vleugels vliegen. Voor de mensen die zoiets graag zouden willen aanschaffen of gewoon uit nieuwschierigheid zouden willen uitproberen dan is dit echt wel een gelegenheid. De ATOS vleugels staan vandaag 2hands echt goedkoop. Voor 1500 €/4000€ vind je al een atos zoals die van Hendrik. Het is ook echt niet moeilijk zo heeft hendrik een overstap gemaakt van een enkeldoeker naar een ATOS en daarmee is dit echter niet zo, dat je hiervoor buitengewoon veel ervaring moet hebben. Iedereen kan het.

Indien mogenlijk moet de df of dpm mee zodat de leden van de club niet moeten betalen voor sleepkosten van de slepers daar. Als dit mogenlijk is uiteraard.

Denk er maar eens over na en geïnteresseerde mogen zeker iets laten weten.

groeten
Pavel

Re: A-I-R testdagen

Postby stephan » Sun 04 Mar 2012, 23:21

Klinkt als een fantastisch plan.
Ik vlieg nu wel niet met een athos, maar die vliegers slepen is al meer dan genoeg om 100% overtuigd te geraken van de kwaliteiten van die dingen. Sleper kan vliegen aan een heel veilige ias (indicated air speed) van 70 à 80 km/h, stijgt aan 2 à 3 m/s en hoeft daarvoor niet eens full trottle te geven. Athos piloot heeft het heel gemakkelijk om de horizon te houden.
Als sleper voel je niet eens dat er iets aanhangt en je ziet het ook niet want de athos zit in de spîegel achter de stabilo.
Ik heb Pavel en Hendrik al meerdere malen in rustige omstandigheden opgesleept en mij onderweg afgevraagd of ze er nog wel aanhangen. Wanneer een athos loskoppelt voelt dat aan als een vliegske op uwen helm.
Vroeg of laat gaat bij de start het breekstukske eens over en vertrekt de df naar 3500 ft zonder athos, dat zal redelijk belachelijk overkomen, maar dat is dan maar zo!!
p.s. als een goeie athos dan maar zo weinig centjes kost, en er genoeg interesse is, kunnen we misschien eens overwegen om ene in de club te brengen, die dan opgebouwd blijft??
Hoe dan ook, ne keer naar het buitenland gaan is weer een extra motivatie voor brevet te halen, want met een oefenvergunningske moogt ge de grens niet oversteken.
stephan

Postby Pavel » Mon 05 Mar 2012, 17:27

Ja de atos van Hendrik kan je nu echt goedkoop vinden. Ook leuk is dat er geen gewichtsklasse bestaat. Weeg je minder dan de voorbestemde 90 kg, dan maakt het niet uit vermits een atos aerodynamisch gestuurd wordt. Het is ook een ander stuur gedrag dan eender welke deltavleugel. Maw je vliegbewegingen van de delta zijn NIET VOLLEDIG hetzelfde die van een rigid. Persoonlijk, vind ik ze gewoonweg veel gemakkelijker.

Nu dus hopen dat velen deltisten meevolgen, want het is echtwaar een zalig ding om mee te vliegen!
Pavel

Postby guido » Tue 06 Mar 2012, 16:40

Als er voldoende interesse is sta ik achter het idee van Stephan. Ambiance dedju!
guido

Return to Vliegen op de buiten